събота, 30 юни 2007 г.

Коя съм аз?


Напоследък се замислям много често.Замислям се за самата себе си.Коя
всъщност съм аз-този въпрос ме интересува най-много.Не,не въпросът ,а отговорът му ме интересува.Разбрах,че личността ми е пълна загадка не само за околните,но и за самата мен!Тя е като нова,непозната,все още с неразгадани тайни галакктика,която крие както красота,така и
черни дупки...
Искам да открия коя съм аз,но в същото време не искам.Това е защото
ме е страх.Ужасявам се,че открия ли коя съм в действителност,сама няма да се харесам.Ами ако съм лош човек!?Тогава какво?Не,аз не мога да го понеса!Не мога да съм лоша!Аз не искам да съм отрицателният герой в приказката на живота.Но сега,като сси помисля,кой всъщност може да каже с абсолютна убеденост кое е добро и кое-лошо?А защо не е обратното-лошото да е добро,а доброто-лошо?Ех...Сякаш полудявам.Хм,
дори сега си припомних детството...Как като малка исках да викам на сока вода,а на водата-сок.Въобще спомените са хубаво нещо.Наистина.
Понякога дори живеем,дишаме заради тях,чудните спомени...
Но аз отново се отплесвам.Нека продължа по същество.А,да,ето докъде бях стигнала-може би не искам да разбера коя съм,защото може да се уплаша от предполагаемата си черна личност.И се пита-как ли лошите хора,които осъзнават,че са такива/защото има някои,които не го осъзнават/,го понасят.Как живеят с мисълта,че те са злите,че те са мразените и по какъв начин съжителстват със себе си?Не им ли тежи,защото,поне за мен би било много тежък товар за плещите ми.Сигурно свикват,или пък има нещо садистично в тях и им харесва...
Но дали в действителност във всеки един от нас не се крие не само ангел,но и по някой зъл демон,който само чака да излезе на бял свят,а човек прави своя личен избор дали да го пусне на свобода,позволявайки му да вилнее и да върши нередности,или да го затвори дълбоко в клетката на подсъзнанието си,стараейки се да го подтиска,да подлага на изпитание волята си чрез вътрешната си борба?
Замислям се и за друго нещо.Когато вършим добри дела,помагаме на хората около себе си и се опитвамме да не ги нараним,колкото и цинично да прозвучи от моята романтична уста,дали вършим това,защото вътрешно сме добри хора,или за да начешем своето его,което не може да понесе мисълта да не бъдем мили и съответно харесвани?Заради другия
човек ли вършим тези благодеяния,или заради самите себе си?
Може би никога няма да разбера това,както и много други хора.Сигурно има такива,които са открили себе си,но все си мисля,че аз няма да съм от тях...И това вероятно е не само заради нежеланието ми,а и заради собствената ми обърканост.Обърканост,дължаща се на факта,че в срещите си с множество хора аз скачам от образ в образ-ставам ту мила,ту смешна и забавна,ту сдържана и сериозна,та дори се стига до напълно луда и шизофренична!И вече дотолкова съм затънала в тези образи,че не знам кой от тях е истинското ми олицетворение.Може би аз съм съвкупност т всички тях,като всяка моя частичка се проявява в различни моменти съответно със своя блясък или недостатъци.А възможно е всъщност за мен да е най-добре да не науча кое е истинското ми "аз",защото,знаете ли,в цялата тази обърканост,в целия хаос на дори бих казала странните ми прояви и изблици,има някакво очарование,
някакво великолепие и блясък,които би било жалко да изгубя...

1 коментар:

Thea каза...

Не мисля, че тези, които ние определяме като лоши, отицателни и т.н. личности, се възприемат като такива. Не мисля, че има някой който би се осъзнал като такъв и би се ужасил от себе си. Всички имаме своята лична истина и за всеки човек различни неща са правилни. Престъпниците не мислят себе си за такива, бъди сигурна Раличка. Всеки смята единствено себе си за прав.
Не бива да те е страх да се опознаеш. В крайна сметка всеки от нас е отражение на света и аз твърдо вярвам, че първо трябва да съм наясно със самата себе си, възможностите си, недостатъците и качествата си, за да съм готова да посрещна и опозная света. Друг е въпросът как ще опознаем сами себе си. Аз съм избрала за това самотата - само сама мога наистина да бъда себе си, да се докосна до себе си. Защото сред другите хора вече се проявяваме ралично - искайки да се покажем по-добри, по-забавни, по-мили и т.н., отколкото в повечето случаи сме. Оттам идват и твоите "превъплъщения", превъплащения, каквито в крайна сметка всеки един има и които със сигурност не ни разкриват изцяло. Можеш ли да си представиш да се "разголиш" пред всички, да се разкриеш напълно пред тълпата, само за да разбереш какво всъщност си?... :)